IJsclub Hoogkarspel is al vele decennia verankerd in de gemeenschap van Hoogkarspel. De club is opgericht in het jaar 1888.

De ijsclub is niet alleen actief met ijs en schaatsen maar organiseert al vele jaren  diverse andere activiteiten voor de inwoners van het dorp.
En heeft sinds jaar en dag een zeer groot ledenbestand. Rond medio 2010 hebben we 2000 leden en donateurs ingeschreven.

Het bedrijfsleven in en rond Hoogkarspel ondersteunt de onze ijsclub ruimhartig en zorgt ervoor dat wij de activiteiten kunnen blijven organiseren voor de gemeenschap tegen een zeer schappelijk tarief.

De ijsclub beschikt over een prima landijsbaan met een eigen kantine en berging. Alles uitstekend voor elkaar.

De IJsclub werkt al jaren uitstekend samen met de Gemeente Drechterland. De gemeente zorgt ervoor dat het groen rond de baan keurig wordt onderhouden en dat het gras van de landijsbaan, vlak voordat er water opkomt, nog even wordt gemaaid.

Gemeente Drechterland ondersteunt de ijsclub bij de organisatie van vele evenementen en daar zijn wij blij mee.

Tradities zijn belangrijk binnen de ijsclub. Het bestuur van de ijsclub waakt ervoor dat deze tradities behouden blijven met toch een gezonde blik naar de toekomst.

Het bestuur IJsclub Hoogkarspel