Van huis uit heb ik al van dichtbij meegekregen wat bestuurslid bij de ijsclub betekend. Mijn vader heeft zo’n 25 jaar!gedaan, waarvan vele jaren als secretaris van de club. Als er een goede winter is met veel ijs(en geregeld dus sneeuw) dan ben je als bestuurslid druk in touw. Lange dagen worden gemaakt, want naast je werk ben je te vinden op de ijsbaan.

Misschien mede doordat mijn vader in het bestuur zat was ik zelfook lange dagen op de ijsbaan te vinden op de schaats en op de schaatstrainingsgroep (toen nog niet met droogtrainingen op het gras of in de sporthal). Het gevoel met de schaatssport is met d paplepel ingegoten. Toen mij de vraag in 2007 werd gesteld om in het bestuur te komen vond ik het leuk en ook wel bijzonder.

Mijn vader was net enkele jaren gestopt en het was aan mij de vraag of ik secretaris wilde worden.

Omdat ik wist dat het een pittige klus is het ik gezegd het te gaan proberen. Eigenlijk moet ik bekennen dat het me wel aardig afgaat. Soms vraag ik me af waarom ik dit in godsnaam nog doe want met een opgroeiend gezin van 3 nog kleine kinderen thuis en een baan in de zorg is het soms lastig tijd te verdelen. Zolang het goed te verdelen blijft heb ik nog steeds veel plezier in mijn werkzaamheden bij de ijsclub.